Arno Forsius -palkinnonsaajaa 2022 voi ehdottaa hallitukselle

23.2.2022

Päijät-Hämeen lääkäriseuran hallitus on päättänyt jakaa Arno Forsius -palkinnon tänä vuonna Päijät-Hämeen lääkäripäivien yhteydessä 12.5.2022. Kyseessä on kunniamaininta päijäthämäläiselle lääkärille, joka on toiminut erityisen kollegiaalisesti, edistänyt lääkärin työtä ja lääkäriyttä tai tuonut esiin kollegakuntaa myönteisellä tavalla. Vuonna 2021 palkinnon sai infektioylilääkäri Ville Lehtinen.

Arno Forsius -palkinto jaetaan vuosittain. Palkinnon saajaa voi ehdottaa kuka tahansa päijäthämäläinen lääkäri. Palkinnon saajan päättää Päijät-Hämeen lääkäriseuran hallitus.

Ehdotukset perusteluineen pyydetään jättämään 31.3.2022 mennessä seuran verkkosivujen ehdotuslomakkeen välityksellä tai sähköpostitse seuran sihteerille jani.laaksonen(at)fimnet.fi . Tiedusteluihin vastaa seuran puheenjohtaja Osmo Pammo, 040 832 0033.

Lääketieteen ja kirurgian tohtori, professori Arno Forsius – Päijät-Hämeen Lääkäriseuran Grand Old Man. Hän on tehnyt mittavan uran Lahdessa terveydenhuollon parissa sekä ansioituneena lääketieteenhistorian tutkijana. Hän on tunnettu yhteisöllisen toiminnan edistämisestä ja perinteitä kunnioittavasta asenteesta. Tarkempi Arno Forsiuksen esittely.