Ehdota Arno Forsius -palkinnon 2023 saajaa!

26.2.2023

Päijät-Hämeen Lääkäriseuran hallitus on päättänyt jakaa Arno Forsius -palkinnon tänäkin vuonna Päijät-Hämeen lääkäripäivien yhteydessä 11.5.2023. Kyseessä on kunniamaininta päijäthämäläiselle lääkärille, joka on toiminut erityisen kollegiaalisesti, edistänyt lääkärin työtä ja lääkäriyttä tai tuonut esiin kollegakuntaa myönteisellä tavalla. Vuonna 2021 palkinnon sai infektioylilääkäri Ville Lehtinen ja vuonna 2022 akuuttilääketieteen ylilääkäri Harri Pikkarainen.

Palkinnon saajaa voi ehdottaa kuka tahansa päijäthämäläinen lääkäri. Palkinnon saajan päättää Päijät-Hämeen Lääkäriseuran hallitus.

Ehdotukset perusteluineen pyydetään jättämään 31.3.2023 mennessä seuran verkkosivujen ehdotuslomakkeen välityksellä tai sähköpostitse seuran sihteerille jani.laaksonen@fimnet.fi . Tiedusteluihin vastaa seuran puheenjohtaja Kari Saarinen 040 543 5437.

Lääketieteen ja kirurgian tohtori, professori Arno Forsius – Päijät-Hämeen Lääkäriseuran Grand Old Man. Hän on tehnyt mittavan uran Lahdessa terveydenhuollon parissa sekä ansioituneena lääketieteenhistorian tutkijana. Hän on tunnettu yhteisöllisen toiminnan edistämisestä ja perinteitä kunnioittavasta asenteesta. Tarkempi Arno Forsiuksen esittely.