Seuran jäseniä Duodecimin valtuuskunnan vaaleissa 2022

7.1.2022

Duodecim-seuran valtuuskunnan vaalit järjestetään sähköisenä
7.1.–15.2.2022.

Valtuuskunta on Duodecimin korkein päättävä elin ja linjaa seuran toimintaa terveydenhuollon muuttuvassa toimintaympäristössä. Seuraava 40-jäseninen valtuuskunta valitaan kolmivuotiskaudeksi 2022–2025.

Äänestyslinkki vaaleja varten

Päijät-Hämeen Lääkäriseuran jäseniä on ehdokkaana vaaleissa. Ääni heille on ääni Päijät-Hämeelle.

Tiedossa olevat ehdokkaat:

Alvar Külmasu 89

Niko Korpi 101

Janne Virtanen 105

Alvar Külmasu

Ehdokasnumero 89

Vaalirengas G Lääkärin sosiaalisen vastuun

Olen 30-vuotias akuuttilääketieteen erikoistuva ja luottamusmies. Poliittisesti kuulun Vihreään liittoon ja kyseisen puolueen sisällä mahdollisesti puolueen vasempaan laitaan.

Tärkeimmät työtä sivuavat teemat ovat mielestäni tasa-arvo sekä ilmasto. Ongelmat mm. seksuaali- sekä sukupuolivähemmistöjen tasa-arvossa lisäävät myös lääkäreiden työtaakkaa. Ilmastonmuutos ja lajikato taas uhkaavat sekä potilaiden että meidän terveyttämme ja turvallisuuttamme.

Niko Korpi

Ehdokasnumero 101

Vaalirengas H NLY!

Vaaliliitto I NLY! Läntinen

Konsultaatiotiimin vastaava lääkäri, Harjun terveys

Paljasjalkainen lahtelainen, yleislääketieteen erikoistuva, lääkärien edunvalvoja ja päijäthämäläisen hyvinvoinnin puolestapuhuja. Minulle tärkeintä on lääkärin autonomia ja työn joustavuuden mahdollistaminen. Tiede kehittyy ja lääkärin pitää saada pitää itsensä ajan tasalla koulutuksen ja kehittämisen myötä. Lääkäri osaa parhaiten sanoa, että mikä terveydenhuollossa mättää ja jos kaikki aika menee potilasjonojen lyhentämiseen, niin päätösvastuun ottaa joku muu taho, jolla on aikaa. Lääkäri on terveydenhuollon ytimessä vastedeskin ja se tulee olla huomioitu myös edunvalvonnan osalta.

Tämän hetkiset luottamustehtävät:

1. SLL Valtuuskunta - varajäsen
  2. PHLS ry sihteeri ja hallituksen jäsen

Janne Virtanen

Ehdokasnumero 105

Vaalirengas H NLY!

Vaaliliitto I NLY! Läntinen

Olen anestesiologiaan ja tehohoitoon erikoistuva lääkäri, toimin Päijät-Hämeen keskussairaalassa. Toimin Lääkärisopimuksen luottamusmiehenä, olen Lääkäriseuran jäsenille tuttu varmasti myös Seuran hallituksesta jossa toimin rahastonhoitajana.

Lääkärin työhön kohdistuu ajassamme lukuisia haasteita, joissa haluan jatkossa nähdä Duodecimin aktiivisena toimijana. Muutoksia ei voi pakottaa läpi ylhäältä sanellen